SM-systém

 Co je to SM-systém?

není to Sado-maso jak si někteří z Vás myslíte! SM je zkratka pro Stabilizaci a Mobilizaci páteře. Ale nepředbíhejme, SM systém neovlivňuje pouze páteř.

Již dlouho je známo, že v těle existují svaly náchylné k ochabování a svaly náchylné k přetěžování = zkracování. Vlivem nedostatku pohybu, nebo nesprávného provedení pohybu, se svaly přestaly spojovat do spirálních řetězců, ve kterých optimálně synergicky pracovaly. A tak svaly náchylné k ochabování ochabují a svaly náchylné k přetěžování se zkracují a tím jsou přetížené čím dál víc.(Pozor: posilovat zkrácené svaly vede k jejich dalšímu zkracování!)

SM systém mě zaujal na první pohled, viděla jsem několik cvičitelů SM systému a zaujalo mě, jak hezkou mají postavu, myslím tím tělesný postoj-jsem skoliotik a řekla jsem si, že tohle chci taky. Není tu jen ta stránka, co je vidět, teď vím, že navíc vše musí správně fungovat, ten hezký postoj, je výsledek zdraví, pěkný obal "navíc". Co tím myslím? Šikmé břišní svaly - do jaké skupiny svalů si myslíte že patří? Jasně, svaly s tendencí k ochabování. A co svaly pánevního dna? Potřebujete s nimi něco udělat? Mnozí jste si možná všimli lidí důchodového věku/někdy i mladší, že se pohybují v tzv. předklonu - pak jezdí v supermarketu v "úlevové pozici" opřeni o nákupní vozík-ano tak tohle je následek zkrácení konkrétních svalů s tendencí ke zkracování. Za toto zkrácení nemůže nakupování, ale mnohdy časté sezení - jistě jste slyšeli hlášku "sezení zabíjí". I já, když masíruji, mám tzv. "nakláněcí profesi" = při práci jsem v mírném předklonu, svaly podél páteře se mi tím zkracují. Potřebuji zkrácené svaly protáhnout. Zkracující se svaly protáhnu a ochabující svaly posílím sestavou 11 cviků MUDr. Smíška. Můžete se je naučit i vy a zužitkovat jeho více než 30 leté zkušenosti! 

 Kdysi jsme na kurzu vedli dilema, co drží člověka? Svaly nebo kosti? 

Dnes vím, že obojí spolupracuje. Kosti na sebe nasedají, pokud možno bez přehnaných mezer, klouby mají být ve správném postavení (řeší dornova metoda)... Svaly mají mít tu správnou délku(ne že budou někde ochablé=dlouhé a někde přetížené =zkrácené-to pak působí i na ty kosti) s tímto zase pomůže SM systém.

 

Přijďte si změnit svůj život! 

 

názor na skupinové cvičení:

říjen 2018

K Ivě na cvičení SM chodím déle než rok a se cvičením jsem velmi spokojená. Od dětství mám skoliózu, v mládí jsem začala trpět opakujícími se bolestmi zad a migrénami. Jsem přesvědčená, že i když zatím nestíhám cvičit denně, cvičení SM mi pomáhá snižovat frekvenci potíží a kompenzovat sedavé zaměstnání. Mám i takovou zkušenost, že mi někdy v klidu a dobře provedené cvičení SM dokázalo zastavit nastupující migrénu nebo rychle ulevit od bolestí zad. U Ivy se mi líbí, jak klade důraz na dobré provedení cviků, umí dobře vysvětlit podstatu cviku, náročnost a výběr cviků upravuje každému individuálně a také se mi líbí atmosféra při cvičení. Cvičení SM u Ivy mohu doporučit.

                                                                                     S.K. 

 

 

SM systém je doporučen při potížích:

stránky postupně upravujeme



Iva Drápelová  |   Administrace Design and Programming by - IvoWeb © 2018